Logistics
Post Covid logistics: impacts and new trends
Minutes
With over 31 billion € of goods and services purchased on the web in 2019, Italy posted an e-commerce growth of 15.6%, versus the +10% of the United Kingdom, and +9% of Germany and France. Covid-19 boosted this trend further. Just during the lockdown as many as 1.3 million consumers in our country used for the first time digital platforms for their purchases. This exponential growth has many aspects as well as implications for businesses, commerce, logistics operators, the sustainable development of mobility in the cities, local communities and land consumption.
Experts and industry players will discuss the impacts of e-commerce on logistics and the new logistics in the post-Covid period. Among them, Managers and entrepreneurs from Italian and international large companies, such as IKEA Italia Distribution, the Italian Postal Service (Poste Italiane), One Express Italia, the Institute for Transport and Logistics (ITL).
Con oltre 31 miliardi di € di beni e servizi acquistati sul web nel 2019, l’Italia ha fatto registrare una crescita dell’e-commerce del 15,6%, contro il +10% del Regno Unito, il +9% di Germania e Francia. Il Covid 19 ha dato ulteriore impulso a questo trend. Durante il solo periodo del lockdown nel nostro paese ben 1,3 milioni di consumatori hanno iniziato per la prima volta ad utilizzare le piattaforme di acquisto digitale. Questa crescita esponenziale ha molti volti e diverse implicazioni, per le imprese, il commercio, gli operatori della logistica, lo sviluppo sostenibile della mobilità nelle città, il territorio e il consumo del suolo.
Degli impatti dell’e-commerce sulla logistica e della nuova logistica nel post Covid discuteranno esperti e addetti ai lavori, tra cui Manager e imprenditori provenienti da importanti realtà nazionali e internazionali, tra cui IKEA Italia Distribution, Poste Italiane, One Express Italia, Istituto Trasporti e Logistica (ITL)